lördag 3 februari 2007

Grattis Reinfeldt

En dag i högskolans värld

Det verkar som om folk har röstat fel i det senaste valet - Höger istället för vänster. Min hypotes visade i alla fall stämma på ett fall när vi satt och diskuterade i skolan. Jag och Caroline. Vi är i samma studiegrupp... En naiv [min subjektiva uppfattning] 30årig mamma med en stor jesusikon på mobiltelefonen. Vi diskuterade boken som typ ville ha revolution. Jävligt komiskt att få en sån som första bok i sociologin. Jävligt radikalt. (Att tänka sociologiskt av Zugmunt Bauman)

Jag: Det är ju komiskt att boken är så himla vänster. Den förkastar ju hela kapitalismen. Slit och släng kulturen å de.
Caroline: Men den är ju inte vänster. Det är som står är ju sanningen. Vi kan ju inte hålla på och köpa och slänga saker hela tiden. Som han (Bauman) säger i boken - det krävs en förändring för världen klarar inte av det här.
Jag: Men då är du vänster, för att du tycker att det är sanningen
Caroline: Nej, jag tycker att det är sanningen. Jag tycker inte att det är vänster. Jag är ju höger. Tänk bara på alla leksaker. Snart vill dom inte ens ha dom i Afrika för vi har så himla mycket saker över allt. Vi skulle inte behöva tillverka några alls på tio år.

Inga kommentarer: