tisdag 23 september 2008

Von Oben...

...NYC. Eller nej, Brooklyn, Manhattan Ave. Vi landade här igår efter ett perfekt dygn i Philadelphia. Voices-spelningen gick så jävla bra (för första gången) trots att jag sjöng falskt som ett reaplan eller kanske just därför. Power Animal spelade efter oss och det var den bästa showen jag sett/hört på evigheter. Vi försöker få över dom på Western Vinyl nu, det skulle definitivt vara en fantastisk ära att få ligga på samma bolag som ett så brilliant och underhållande band. Tro mig, de kommer bli stora. De var cirkus 19 bast och vissa gick fortfarande i High School men turligt nog var detta en lördag så deras föräldrar lät dom vara uppe och jamma med oss hela natten. Ägaren/Dj´n spelade Köln-techno samtidigt som alla tre banden gick lös på percussion och delaypedaler i timmar. Sen drack vi ännu mer bourbon och sjöng svenska dryckesvisor. "Helan går" t.ex, den låter mycket bättre på amerikansk svenska. Luften var så tjock av kärlek att jag somnade med tårar i ögonen.

Sen åkte vi till NewYork. Vi har det så otroligt bra. Livet är likt en enda lång filmisk Chet Baker-dröm nu för tiden. Ta bara stället vi bor på i Brooklyn: ett hemligt trevåningshus mitt i det polska distriktet som Christopher från Slow Six (ett annat WV-band) hyr. Gigantisk bottenvåning med gamla pianon och Tom Waits-attiraljer. Vi åker skateboard där nere, sjunger blues och berättar rövarhistorier. Högst upp i huset har de byggt en studio/replokal i vilken vi spelar Steve Reichsk musik när helst vi behagar. Från taket har man utsikt över både Manhattan och Queens. Det finns så mycket att berätta om att jag egentligen inte vet vad jag ska välja att skriva. Ska föröska få tid över att posta bilder och videor imorgon. Till dess, Au Revoir.

1 kommentar:

Peter Lindmark sa...

Hej
Väntar med spänning. KFF förlorade tyvärr cupfinalen men returen mot Feyenoord väntar (du har väl hört vad som hände i Rotterdam). Kanske inte nått USA ???
/Peter